Scorpes
Werk in wording / 21 jaar geleden
Character: wizard (wip 2030245452) Hey, ik ben weer begonnen met het maken van de texture van mijn wizard,
Denk dat de hoofd texture nu eindelijk klaar is (of toch niet, hmmm :-p)
http://www.e-m-f.com/3dhype/scorpes/wizard.jpg
What do you thing? h-)
 Like
Volg
 Reageer
Nog 9 reacties weergeven
Fanum
ik heb altijd het probleem dat ik een gigantische low-res texture krijg wanneer ik een hoofd wil texturen, hoe groot ik de uvw texture sheet ook opsla om m in photoshop te painten. Hoe heb jij dit precies gedaan?
 21 jaar geleden
Scorpes
Heel simpel,,, goed mappen,,, gooi er een checker overheen,, en zorg dat alle vierkantjes echt vierkant zijn,, zodat je geen stretching krijgt
 21 jaar geleden
Fanum
ja dat snap ik, maar hoe doe je dat precies? Ik had dus een uvw map met cylinder gizmo toegepast en daarna met texporter de texture sheet geexporteerd. Maar als ik die ga painten en als texture op het hoofd zet, dan is ie erg low-res, terwijl het texture sheet toch wel 3000x4000 ofzo is.
Ik heb daarna alle polies van het gezicht geselecteerd en daar een planar uvw map op toegepast en dat geexporteerd, wat wel een hogere resolutie gaf. De rest van het hoofd doe ik dan via een aparte texture sheet.

Maar ik vind dit erg onpraktisch en ik zie overal zon mooi uitgevouwen hoofd dat als sheet gebruikt wordt dus ik neem aan dat het zo kan. Wat doe ik nou fout dan?? :-/
 21 jaar geleden
Scorpes
Ik heb hiervoor ook de cylinder gizmo gebruik,, en dan zo geunwrapt (met de unwrap modefier) dat alle vierkantjes van de checker, echt vierkant zijn. De unrwap modefier is echt belangrijk en heeft hele coole features,,, maak deze tut en je weet alles van mapping http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/UVW_mapping_an_object/UVW_mapping_an_object1.asp
 21 jaar geleden
Sui
Hele gave stijl, deed me gelijk denken aan één van mijn favoriete games; Abe's World. Niet dat het daarvan gepikt is, maar het stijltje komt overeen. Erg tof. Ben benieuwd naar het lichaam en kleding.
 21 jaar geleden